środa, 1 sierpnia 2012

rocznica Powstania Warszawskiego

http://www.youtube.com/watch?v=Cd0ZuPpRvXk
Zaczynam dzień od tego kawałka. Jak żaden z znanych mi utworów- poczynajac od "Kolumbów" Bartnego, przez "Młodego Warszawiaka pamietnik z Powstania Warszawskiego",a na "Kanale" Wajdy kończąc-porusza we mnie najgłebsze i może na codzień czasem ukrywane instynkty: patriotyzm, dumę z naszej historii i podziw dla bohaterów. Mocne rytmy, proste słowa-ale jest tu prawda o nieugietym mieście i jednym z najbardziej bohaterskich zrywów w historii. Jestem pełna podziwu dla tych ludzi,że zacytuje piosenke:kobiet, mężczyzn,dzieci, którzy z pełna świadomością poświęcili swoje życie dla "świetej miłości kochanej Ojczyzny"(wybaczcie mi moja cytatomanię", bo tak trzeba.
Czy potrafilibysmy w dzisiejszych czasach powtórzyc ich wyczyn?
Ze smutkiem i wstydem- wątpię.
A przeciez byli to zwykli, normalni ludzie, dokładnie tacy jak my, którzy będąc bohaterami-i chyba nie zdajac sobie z tego sparwy- starali sie normalnie funkcjonowa: kochali się, brali śluby, wydawali na świat dzieci, ale i padali ofiara bomb, kul i granatów. Tracili wszystko. Niekiedy i tożsamośc w masowych grobach.
CHWAŁA BOHATEROM!
Dziękuję prezydentowi Kaczyńskiemu za Muzeum Powstania Warszawskiego- wizyta w nim całkowicie zmieniła moją świadomośc na temat powstania i pozwoliła mi cofnąc się wczasie.Bogu dzieki tylko na chwilę...
http://www.youtube.com/watch?v=Mnxvdz65y8s&feature=related
Jako nastolatka czytałam ksiązkę chyba pt "Dzieci powstania Warszawskiego". Nie pamiętam autora ani szcegółów,ale jej sens tak.Może to któres z tych dzici było bohaterem tej ksiązki:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

MIły Gościu;-).Dziękuję za odwiedziny i mam nadzieję,że zostawisz po sobie dobre wrażenie.Jeżeli chcesz cos napisac zaprszam,ale jeżeli chcesz sie tylko wyładowac, wysmiac czy obrazic kogos, to nie jest właściwe miejsce. Życze dobrego dnia lub nocy;-)