sobota, 15 grudnia 2012

Boże Narodzenie nadchodzi!

Właśnie wróciłam z Berlina,z tradycyjnego wyjazdu na typowy Weihnachtsmarkt, czyli kiermasz świąteczny połączony jak zwykle z obowiązkowym programem zwiedzania i zakupów.Generalanie lubię Berlin,ale tym razem powybrzydzam trochę: miasto w kolejnej lub nieustającej przebudowie, zasnute mgłą, a na ulicacg gromady ludzi,a przede wszystkim przebrzydła pluchowata breja, kałuże o wyjątkowym obszarze i głębokości, i hałdy mokrego, brudnego,częściowo rozdeptanego i rozjechanego śniegu ;-(

No i jeszcze potworne tempo w galopie od jednego punktu programu zwiedzania do drugiego. Tradycyjnie obie katedry, Wyspa Muzeów, Reichstag, Uniwersytet Humbolda, Brama Brandenburska, a tradycyjny spacer aleją pod Lipami zamienił się w coś w rodzaju maratonu...

http://www.youtube.com/watch?v=UrIFL4pYB-4
Piosenka , która stałą się dla mnie obowiązkowym elementem adentu:
"Niedługo Boże Narodzenie,
a ja mam nadzieję,że o mnie myslisz
wkrótce Boże Nardzoenie,
a ja ufam,że mnie czymś obdarujesz"
Piosenka z dedykacją prosto z serca!
No cóż adwent w Niemczech obchodzi się zdecydowanie bardzo bogato, jeżeli chodzi o zewnętrzną oprawę i różne tradycje, a jarmarki mają swój niepowtarzalny, ludyczny urok, mimo tłumów ludzi i komercji przebijającej z każdej rustykalnej budki, oferującej przysmaki, rzemiosło, ozdoby, itp
Trzeba to zobaczyć, powąchać i posmakować;-)
No i jeszcze tradycyjna kolęda niemiecka, z optymistycznym przesłaniem dla każdego z nas:
Ciesz się, dzieciątko Jezus wkrótce przybędzie

http://www.youtube.com/watch?v=hvSs4FLcctc

Adwent w Berlinie, co roku taki sam i co roku inny, tak ja my się zmieniamy

 I jeszcze jedna, bardzo stara (pocz. XIX w) kolęda, mówiąca o tym jakim błogosławionym czasem powinny być święta, te święta, na które oczekujemy
http://www.youtube.com/watch?v=AWkbIOtu8WU


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

MIły Gościu;-).Dziękuję za odwiedziny i mam nadzieję,że zostawisz po sobie dobre wrażenie.Jeżeli chcesz cos napisac zaprszam,ale jeżeli chcesz sie tylko wyładowac, wysmiac czy obrazic kogos, to nie jest właściwe miejsce. Życze dobrego dnia lub nocy;-)