czwartek, 28 lutego 2013

różne różności


Was es ist
Es ist Unsinn
sagt die Vernunft
Es ist was es ist
sagt die Liebe
Es ist Unglück
sagt die Berechnung
Es ist nichts als Schmerz
sagt die Angst
Es ist aussichtslos
sagt die Einsicht
Es ist was es ist
sagt die Liebe
Es ist lächerlich
sagt der Stolz
Es ist leichtsinnig
sagt die Vorsicht
Es ist unmöglich
sagt die Erfahrung
Es ist was es ist
sagt die Liebe





Na początek wiersz Ericha Frieda, w moim bezpretensjonalnym tłumaczeniu:

Jest czym jest

To bezsens
mówi rozsądek
Jest, czym jest mówi miłość
To nieszczęście
mówi kalkulacja
To nic poza bólem
mówi strach
To jest beznadziejne
mówi przekonanie
Jest, czym jest
mówi miłość
To żałośnie śmieszne
mówi duma
To lekkomyślne
mówi ostrożność
To niemożliwe
mówi doświadczenie
Jest, czym jest
mówi miłość
























Jutro pierwszy poranek w tym tygodniu bez budzika; jestem ciekawa, o której się obudzę...
Czuję, jak powoli uchodzi ze mnie zmęczenie i napięcie po całym tym tygodniu. Codziennie coś dodatkowego...Dzisiaj było to wykonywanie dekoracji na konkurs; upiornie wielkie płachty, na których aranżowałam napisy i dekoracje; dziesiątki literek do wycięcia, ułożenia (a nie było to proste, bo się paskudy nie chciały zmieścić:-/) no i do przyklejenia. Pod koniec chciało mi się już płakać, gdyby nie pomoc Claudii pewnie bym się nie wyrobiła. Dodatkowego stresu napędzała mi świadomość, że umówiłam się z Czarnulką, żeby ogarnąć z nią zaległą dokumentację dotyczącą jej praktyk. Starczyło mi czasu, żeby wyprowadzić psa, i już trzeba było siadać do papierów. Grrr
Po ponad 2 godzinach pierwsza i najprostsza dokumentacja została zrobiona. Na brudno... Jutro cdn















































Na studiach czytałam jego wiersze, a teraz przy okazji szukania materiałów na zajęcia, jego poezja powróciła z całą mocą tym jednym wierszem. Jestem pełna podziwu dla zwięzłości formy i bogactwa treści. Na dodatek wiersz jest bardzo mądry, trafnie pokazuje różnego rodzaje emocje i rozterki zakochanego człowieka.
https://www.youtube.com/watch?v=24ZbzzIhS-w
zimno:-(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

MIły Gościu;-).Dziękuję za odwiedziny i mam nadzieję,że zostawisz po sobie dobre wrażenie.Jeżeli chcesz cos napisac zaprszam,ale jeżeli chcesz sie tylko wyładowac, wysmiac czy obrazic kogos, to nie jest właściwe miejsce. Życze dobrego dnia lub nocy;-)